Recenze

Adán Sanchez Band – divoké španělské slunce uprostřed letního večera na nábřeží řeky Ostravice

Adán Sánchez a jeho kapela v pátek 16. srpna 2024 znovu roztančili Pěší zónu Malá Kodaň v centru Ostravy nedaleko Sýkorova mostu.

Adán Sánchez je „španělský ptáček“, který v roce 2010 přiletěl díky projektu Erasmus do Brna, potom se v Ostravě zamiloval, a už u nás zůstal. Před rokem jsem jeho životní příběh popsal pro Magazín Patriot, a od té doby Adána potkávám na hudebních akcích napříč celým regionem.

Určitě znáte efekt motýlích křídel. Žijeme ve světě, kde je všechno propojeno se vším. Každý náš čin i myšlenka vědomě či nevědomě ovlivňuje zbytek světa.

Adán Sánchez svou hudbou, energií, vibracemi, které do světa vypouští, dokáže vyladit pořádný kus časoprostoru a proměnit ho v místo, kde stojí za to žít, být, pít, zpívat, bavit se nebo tancovat. Adán je totiž nejen ztělesněním hudby, ale má v sobě i kus showmana. Jeho roztomilá čeština, kterou baví lidi mezi písněmi, vyvažuje fakt, že všechny jeho písně jsou ve španělštině, a pokud tedy nehovoříte španělsky, můžete se napojit na atmosféru hudby a rytmů, ale nikoli na její textové poselství.

To je vlastně jediné doporučení, které bych Adánovi dal do budoucna: přidat jednu, dvě písničky v angličtině, jednu v češtině – což se vlastně na konci koncertu stalo, ale pouze v humorné podobě parafráze české lidovky „Já mám koně, vraný koně…“

Adán Sanchéz studoval hudbu na univerzitě v Cádizu, ve svém rodném městečku Arcos de la Frontera měli ve sklípku rodinného domu flamenco akademii „pro každého, kdo šel právě okolo“. V současné době je v Ostravě učitelem španělštiny a hudební výchovy. A je jedním z mála učitelů, kteří skutečně dokáží vzbudit zájem. Neučí děti stupnice ani lidovky, ale zeptá se každého žáka na jeho oblíbenou písničku, a tu pak společně nacvičují.

Ostrava má neskutečnou kliku, že do ní soustavně přicházejí zajímaví a dobří lidé. Už dnes je Ostrava díky Adánu Sánchezovi lepším místem k životu a k večerním divokým hudebním večírkům na břehu řeky Ostravice. A bude ještě lepším místem, pokud v Ostravě Adán otevře slibovanou akademii flamenca. A pokud třeba pro místní učitelé připraví kurz „Jak získat děti pro hudbu a neunudit je přitom k smrti“.

Poslechněte si ukázku z večerního koncertu na Pěší zóně Malá Kodaň. Takhle přesně se vyrábí pozitivní energie:

Adán Sánchez Band, 16. 8. 2024, Pěší zóna Malá Kodaň v Ostravě. Video: Marek Prorok

Foto a video: Marek Prorok